play

Przedłużyłem abonament w Play. Nie bez problemów.

W grudniu nastąpił mocno wyczekiwany przeze mnie moment, kończyło mi się 2 letnie zobowiązanie z siecią Play na abonament. Przed okresem świątecznym zostałem bombardowany różnymi ofertami, było w czym wybierać. Zdecydowałem się jednak zostać w Play. Dlaczego? O tym w dalszej części artykułu.

Na samym wstępie sieci Play należy się duży minus.

Kiedy w 2014 roku kończył mi się abonament w sieci Orange, już kilka miesięcy przed tym czasem mój telefon a także telefon mojej żony nieustannie dzwonił. Marketing telefoniczny w Orange był tak nachalny, że powiedziałem sobie – nigdy więcej. Przy podpisywaniu umowy z Play wyraźnie zaznaczyłem, że nie życzę sobie kontaktu telefonicznego choćby się paliło i waliło, nie i kropka. I co? Rzeczywiście Play nie dzwonił ale wydzwaniali za to różni pośrednicy sprzedający usługi Play… Na szczęście nie było to tak nachalne i przykre jak w przypadku sieci Orange. Jednak fakt, że moje dane zostały przekazywane do pośredników jest mocno nie fair, chociaż znając życie gdzieś kiedyś zaznaczyłem taką zgodę lub było to zapisane w tekście umowy… Kolejny dowód na to, że należy czytać wszystko, co się podpisuje.

Czym zatrzymał mnie Play?

W tym momencie na rynku na prawdę jest w czym wybierać. Zobowiązanie się kolejnym abonamentem nie jest generalnie dobrym pomysłem, kiedy oferty na kartę czasami mocno przebijają te abonamentowe. Dodam, że podczas przedłużania umowy nie zależało mi na nowym telefonie. Te zazwyczaj kupuję sam. Play „złapał mnie” wprowadzając do oferty HBO GO.

Jako że z racji miejsca zamieszkania nie posiadam żadnego dostawcy kablówki, nie mogłem w żaden sposób stać się użytkownikiem HBO GO. Nadal niezrozumiałe jest dla mnie, dlaczego nie jest to sprzedawane jako oddzielna usługa (jak Netflix) ale to rozważania na inny czas.

Lubię od czasu do czasu obejrzeć dobry serial a w HBO GO znajdę takie skarby jak Pakt ze świetnym Marcinem Dorocińskim lub Bez Tajemnic ze wspaniałą rolą Jerzego Radziwiłowicza.

Wprawdzie inni operatory (np. Plus) także oferują usługę HBO GO i tam pokierowałem moje pierwsze kroki ale okazało się, że posiadając abonament na firmę w Play najpierw musiałbym dokonać cesji na osobę prywatną, potem dopiero przenieść numer do Play a tam znowu wykonywać cesję na firmę, bo w ofercie dla firm nie można włączyć obsługi HBO. To było za dużo jak na mój mocno ograniczony czas i chęci.

 

14.09_internet_29.99 Image Banner 750 x 200
 

Mam HBO GO i mam też kłopot.

Wprawdzie kłopot ten nie pozbawia mnie możliwości oglądania oferty Play Now ale zmuszony jestem do korzystania z ich serwisu. Przy przedłużaniu umowy skorzystałem z Formuły Duet, dodano mi także mobilny internet na którym to zostałą włączona usługa HBO GO, ponieważ nie można było jej włączyć na jednym z dwóch pozostałych numerów. I tutaj zaczęły się schody…

Strona playnow.pl do idealnych nie należy, ale da się z niej korzystać. Największą wadą jest to, że oferta z HBO GO dostępna jest jedynie w rozdzielczości 720p. Tzn są dostępne także mniejsze rozdzielczości ale mnie raczej zależało by chociaż na full hd.

Wszedłem zatem na stronę HBO i chciałem zarejestrować się jako użytkownik usługi. Wpisałem dane i zostałem poproszony o kod z smsa, który powinienem otrzymać aby aktywować usługę.

Tylko, że ja żadnego smsa nie otrzymałem. Najpierw próbowałem przekładać kartę sim pomiędzy różnymi routerami, potem wrzucałem ją do telefonu ale sms jak nie chciały przychodzić, tak nie przychodziły.

Niezrażony niepowodzeniem zacząłem szukać rozwiązania. Na stronie playnow.pl w dziale pomoc wyraźnie jest napisane:

Mam usługę Play Internet i aktywowałem pakiet HBO, ale nie mam możliwości odbierania SMS-ów, bo karta SIM jest w routerze. Skąd wziąć kod do HBO GO?

Kod możesz także uzyskać dzwoniąc do Obsługi Klienta Play..

Zadzwoniłem więc na infolinię i dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Konsultant nie może podać mi kodu, ponieważ nie ma do niego dostępu. Pomimo tego oraz mojego zgłoszenia błędu na stronie, informacja ta nadal wisi u nich na stronie.

Konsultant był mocno zdziwiony, że nie mogę odbierać smsów na karcie z internetem, wg niego jest to możliwe. Wydaje mi się jednak, że co człowiek to opinia bo dostawałem co chwila sprzeczne informacje.

Zgłosiłem zatem sprawę przez panel 24.play.pl

Tutaj zaczęły się kolejne schody. Moje pierwsze zgłoszenie zostało „odesłane” bo nie podałem w zgłoszeniu wymaganych danych typu imię, nazwisko, jakiego numery dotyczyła usługa. Tylko że podczas wpisywania zgłoszenia nie ma miejsca na takie dane, poza tym zgłoszenie jest wysyłane po zalogowaniu na panel play, więc niech ktoś tu się zdecyduje po co jest panel zgłoszeń w takim razie!

Kiedy w końcu udało mi się „przedrzeć” przez panel zgłoszeń i zostało ono finalnie przyjęte, otrzymałem telefon od miłego pracownika który wyjaśnił mi w czym problem. Mianowicie na karcie internetowej nie można otrzymywać smsów i jest to ujęte w regulaminie usługi. Ok, rozumiem ale co mam zrobić ja i zapewne inni klienci, żeby uzyskać kod do usługi? Nie mogę zrobić nic…

Powiedziano mi, że w tym momencie (był to 22 grudzień) nie jest możliwe przepisanie usługi z numeru internetowego na mój inny numer. Był to podobno błąd techniczny, który miał zostać naprawiony przed końcem roku.

29 grudnia ponownie zadzwoniłem na infolinię, aby dowiedzieć się co dalej z moim problemem. Otwarto nowe zgłoszenie i jeszcze tego samego dnia otrzymałem odpowiedź:

Posiadana przez Pana karta internetowa w ramach oferty Formuła Duet nie obsługuje wiadomości SMS. Blokada aktywności związanych z wykonywaniem połączeń głosowych oraz wiadomości SMS jest prawidłowo, a forma aktywności jaką może Pan na tej karcie wykonywać opisana jest w Regulaminie Oferty Promocyjnej. Przepraszam za nieprecyzyjne informację która mógł Pan otrzymać. Jeśli ma Pan pytania, może Pan napisać na Play24.

Po czym zgłoszenie zostało zamknięte… 31 grudnia (zgodnie z ostatnią odpowiedzią) zadałem pytanie poprzez portal Play24:

Szczegółowy opis sprawy: Kiedy będzie możliwe przepisanie usługi HBO z tego numeru na inny numer z mojej oferty?

Dzisiaj mamy 2 styczeń 2017 roku a mój problem jak nie był rozwiązany, tak nadal nie jest. Kiedy tylko Play raczy odpowiedzieć na moje zgłoszenie, nie omieszkam Was o tym powiadomić.

 

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *