Samsung traci na rynku chińskim

Jeszcze trzy lata temu na ogromnym chińskim rynku Samsung liderował, jeśli pod uwagę mielibyśmy wziąć sprzedaż smartfonów. Dziś do pozycji z roku 2013 firmie daleko i musi ona uznać wyższość konkurencji.

Trzy lata temu Samsung na rynku chińskim sprzedał smartfony na łączną kwotę 40,1 trylionów wonów, co w przeliczeniu daje około 35 miliardów dolarów. Przed dwoma laty było to już tylko 33 trylionów wonów, a przed rokiem 31 trylionów. Jak ważny jest to rynek dla tego producenta świadczyć może jego procentowy udział w sprzedaży. Od 2013 roku było to bowiem odpowiednio 18%, 16% i 15% całej sprzedaży Samsunga. Widać zatem wyraźne zmniejszenie popytu na smartfony tej firmy i zainteresowanie telefonami konkurencji. Obecnie Samsung musi uznać wyższość Huawei, OPPO, Vivo czy Xiaomi.

Nie jest to jednak pierwszy znany producent, który słabiej radzi sobie w Chinach. Ostatnio na zmniejszenie środków na reklamę na tym rynku zdecydowało się na przykład Sony.

administrator Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *