Niemal każdy z nas ma dziś smartfona. Jest to zrozumiałe, bo trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to gadżet niezwykle praktyczny, który nie służy już tylko i wyłącznie wykonywaniu połączeń czy wysyłaniu wiadomości tekstowych. Dzięki smartfonowi, zwłaszcza jeśli ma on połączenie z siecią sprawdzimy pocztę e-mail, przejrzymy informacje z regionu i świata, zalogujemy się do bankowości internetowej czy nawet przeprowadzimy zakupy. Wszechstronność tych urządzeń jest dziś ogromna, co nie oznacza, że są to gadżety niezawodne. Tak jak i wszystkie urządzenia z zakresu elektroniki, tak i smartfony mogą ulec uszkodzeniu, choćby na skutek nieszczęśliwego wypadku czy klasycznej awarii mechanicznej. Poza tym telefon taki zawsze może nam zostać skradziony, a jak wiemy, miłośnicy cudzego mienia są w każdym mieście.
Być może warto w takiej sytuacji pomyśleć o ubezpieczeniu swojego smartfona. W tym artykule przyjrzymy się ubezpieczeniom dostępnym u operatorów, a jako że najpopularniejszymi są Orange, Plus i Play to właśnie ich wzięliśmy pod lupę. Czy warto się zatem decydować na ubezpieczenie swojego telefonu u któregoś z tych operatorów i jeśli tak to polisę w jakim planie wybrać?
Nowy Bezpieczny Telefon w Orange
Zacznijmy od najpopularniejszego w Polsce operatora jakim niewątpliwie jest sieć Orange. Ten operator przygotował nam akurat trzy różne oferty ubezpieczeniowe, a więc: „Nowy Bezpieczny Telefon Standard”, „Nowy Bezpieczny Telefon Komfort” oraz „Nowy Bezpieczny Telefon Premium”. W zależności od pakietu mamy mniejszy/większy zakres ochrony, a także niższą/wyższą cenę samej usługi. W skrócie wygląda to tak:
Nowy Bezpieczny Telefon Standard – cena: 7,99 zł za miesiąc obejmuje:
– ubezpieczenie telefonu na wypadek kradzieży z włamaniem lub rabunku,
– ubezpieczenie na wypadek uszkodzenia mechanicznego,
– ubezpieczenie w przypadku nieautoryzowanym połączenia do kwoty 4000 zł.
Nowy Bezpieczny Telefon Komfort – cena: 14,99 zł za miesiąc obejmuje:
– wszystko, co w ubezpieczeniu „Standard„ + wypłatę odszkodowania w przypadku zalania telefonu.
Nowy Bezpieczny Telefon Premium – cena: 18,99 zł za miesiąc obejmuje:
– wszystko, co w ubezpieczeniu „Komfort„ + ubezpieczenie na wypadek kradzieży kieszonkowej.
Warto zauważyć, że zgłoszenie odszkodowania w firmie Orange nastąpić może dwa razy w ciągu roku, a wartość szkody nie może za każdym razem przekroczyć granicy 600 zł.
Ubezpieczenie Plus
Jedne z najszerzej rozbudowanych ubezpieczeń ma firma Plus, która przygotowała cztery polisy ubezpieczeniowe obejmujące naprawę smartfona lub jego wymianę na nowy.
Wariant pierwszy z opłatą 3,99 zł za miesiąc obejmuje:
– naprawę urządzenia w przypadku awarii, kiedy jest on na gwarancji producenta w czasie 48 godzin i z bezpłatnym transportem.
Wariant drugi z opłatą 4,99 zł za miesiąc obejmuje:
– ubezpieczenie z wariantu pierwszego + możliwość wymiany urządzenia na nowe lub po regeneracji.
Wariant trzeci z opłatą 8,99 zł za miesiąc obejmuje:
– ubezpieczenie z wariantu drugiego + ubezpieczenie w przypadku uszkodzenia wyświetlacza lub zalania telefonu.
Wariant czwarty z opłatą 11,99 zł za miesiąc obejmuje:
– ubezpieczenie z wariantu trzeciego + wymianę smartfona w przypadku rabunku lub kradzieży z włamaniem.
Powyższe ubezpieczenie dotyczy smartfonów o wartości do 599,99 zł. Przy ich wartości w granicach 600 – 999,99 zł kolejne warianty kosztują: 3,99 zł/4,99 zł/10,99 zł i 14,99 zł za miesiąc, a telefonach powyżej tysiąca: 3,99 zł/4,99 zł/18,99 zł i 22,99 zł miesięcznie.
Bezpieczny telefon w Play
Oferta tego operatora jest przygotowana w oparciu o porozumienie z ubezpieczycielem Metlife Europe Insurance Limited. Operator przygotował tu abonentom dwa pakiety podzielone dodatkowo ze względu na wartość smartfona. Warto też zauważyć, że obejmuje ono skutki uszkodzenia smartfona w Polsce oraz do 60 dni pobytu poza jej granicami.
Polisa „Komfort„ obejmuje naprawę, wymianę na nowy lub smartfon po regeneracji w przypadku zalania naszego telefonu. Koszt to:
– 7,99 zł przy telefonach o wartości poniżej 900 zł,
– 13,99 zł przy telefonach o wartości 900 – 1500 zł,
– 7,99 zł przy telefonach o wartości powyżej 1500 zł.
Polisa „Premium„ zawiera wszystkie elementy ubezpieczenia „Komfort„ + dodatkowo obejmuje telefon ubezpieczeniem na wypadek kradzieży, kradzieży kieszonkowej oraz nieuprawnionego użycia telefonu. Jej koszt to:
– 9,99 zł przy telefonach o wartości poniżej 900 zł,
– 16,99 zł przy telefonach o wartości 900 – 1500 zł,
– 24,99 zł przy telefonach o wartości powyżej 1500 zł.
Prawdą jest, że większość z nas na ubezpieczenie się nie decyduje. Sami musicie ocenić czy jest wam ono niezbędne. Przy telefonach o większej wartości wcale nie musi to być złe rozwiązanie.
Komentarze
sylwek
Z takich ofert operatorów nie korzystałem, ale podoba mi sie że jest dużo różnych opcji no i możemy wybrać coś tańszego lub drozszego w zaleznosci od potrzeb. Ja na telefon mam wykupioną gwarancję w easy protect i daje radę, bo telefon juz raz sie zepsul i zostal naprawiony, co mnie bardzo cieszy.
BłękitnyBlog
Wszystko fajnie do czasu aż trzeba skorzystać z ubezpieczenia…
pamp3rs
A pokaż mi ubezpieczyciela, który z uśmiechem na ustach wypłaci Ci swoje „ciężko zarobione” pieniądze 😉
BłękitnyBlog
Nie muszą się uśmiechać, ale są problemy z wyegzekwowaniem naprawy lub wymiany telefonu. Czytełeś umowy ubezpieczeniowe czy tylko nagłówki ze stron internetowych?
pamp3rs
Jeżeli podpisuję umowę (jakąkolwiek) to ją czytam. Smartfona nie ubezpieczam.
BłękitnyBlog
Nie wiem dlaczego ale na smartfonie dziwnie rozwala strone tzn. ściska ją w ten sposób, że artykuł robi się długi a w jednej linijce mieści się jedno słowo a czasami nawet pół słowa… Sprawdźcie to sobie ????
pamp3rs
Dzięki, sprawdzę i poprawię.