Facebook oszukiwał reklamodawców?

Facebook jak oczywiście większość z portali społecznościowych utrzymuje się z reklam. Poza klasycznymi formami reklam nie brakowało tu też tych w formie wideo, które pojawiły się w roku 2014. Jak się okazuje, największy portal społecznościowy na świecie oszukiwał swoich reklamodawców, gdyż przez dwa lata podawał im nieprawdziwe dane. Reklamodawcy czuja się oszukani, podczas kiedy w Facebooku twierdzą, że było to zwykłe nieporozumienie.

Problem powstał z tego, że większość reklamodawców rubrykę w statystkach „średni czas oglądania reklamy wideo” uznawała za wynik równania, w którym całkowity czas spędzony na oglądaniu wideo podzielony był przez łączną liczbę użytkowników, którzy mieli okazję tę reklamę zobaczyć.

Facebook zinterpretował to inaczej i uwzględniał jedynie te osoby, które reklamy oglądały trzy sekundy lub dłużej, tłumacząc się, że wcześniejsze jej wyłączenie jest oznaką braku zainteresowania.

Według jednej z agencji takie naliczanie reklam może dać przeszacowany wynik nawet o 80%. Zauważmy jednak, że nie miało to wpływu na ich koszt, gdyż tu podstawa naliczania jest inna. Poza tym portal szybko zabrał się za poprawki i dziś najważniejsza dla reklamodawców rubryka zawiera już poprawne dane. Dodatkowo pojawiła się rubryka „procent obejrzanych reklam”, która oddaje procentowo ile osób na sto, którym została ona wyświetlona, ją obejrzało.

administrator Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *