Samsung traci na rynku chińskim

Jeszcze trzy lata temu na ogromnym chińskim rynku Samsung liderował, jeśli pod uwagę mielibyśmy wziąć sprzedaż smartfonów. Dziś do pozycji z roku 2013 firmie daleko i musi ona uznać wyższość konkurencji.

Trzy lata temu Samsung na rynku chińskim sprzedał smartfony na łączną kwotę 40,1 trylionów wonów, co w przeliczeniu daje około 35 miliardów dolarów. Przed dwoma laty było to już tylko 33 trylionów wonów, a przed rokiem 31 trylionów. Jak ważny jest to rynek dla tego producenta świadczyć może jego procentowy udział w sprzedaży. Od 2013 roku było to bowiem odpowiednio 18%, 16% i 15% całej sprzedaży Samsunga. Widać zatem wyraźne zmniejszenie popytu na smartfony tej firmy i zainteresowanie telefonami konkurencji. Obecnie Samsung musi uznać wyższość Huawei, OPPO, Vivo czy Xiaomi.

Nie jest to jednak pierwszy znany producent, który słabiej radzi sobie w Chinach. Ostatnio na zmniejszenie środków na reklamę na tym rynku zdecydowało się na przykład Sony.

administrator Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *